24 September 2012

first key to writing is...

بسم الله الرحمان الرحيم

"no thinking - that comes later. you must write your first draft with your heart. you rewrite with your head. the first key to writing is... to write, not to think!" -finding forrester 

 ------------------------------------------

nak cuba juga.

aku lihat sekeliling. kadang, aku terasa asing. sangat asing. di celah sahabat handai yang ramai, di celah kesibukan aku menyapa manusia dan manusia menyapa aku.

aku rasa terasing.

bukan terasing jasad. tetapi fikrah.

apakah mereka mengerti?

tidak. 

biarlah. aku tak perlu pengertian mereka. aku hanya perlu yakin dan terus yakin. kebenaran itu akan menang. kebatilan pasti tumpas. lagi-lagi kebatilan daam diri ini.

berusaha itu. mesti. mesti.

yakin dan optimis itu kunci. kunci.


aku suka mengulang-ulang kata. kadang aku memendek bicara. kerana, terlalu banyak rahsia yang tak layak dibongkar.

biarlah rahsia. antara aku dan tuhanku.

kamu, kita akan terus kekal sebagai teman. kita tidak akan terus kekal sebagai kawan. tetapi, kita akan terus kekal sebagai sahabat. kerana antara dua sahabt itu, ada taqwa. ada ikatan kukuh yang takkan terlepas sampai bila-bila.

"LAA ILAAHA ILLALLAH"

itulah kata yang terus mengikat. ketat.

-----------------------

writing without thinking. need feeling.

thanks to sis umairahshafei.

2 comments:

  1. Zahra, bolehlah buat selalu sebagai latihan. :)

    ReplyDelete
  2. eh? hehe
    alhamdulillah!

    salam kenal, zahra!
    ;)

    ReplyDelete

semua yang saya tulis hanyalah sebuah perkongsian. Boleh diterima atau ditolak. Tetapi, tetap berlapang dada dalam semua urusan itu tanda hati kita murni.. :-)