05 June 2020

ULASAN-ULASAN BUKU CIKGU BANKRAP

بسم الله الرحمن الرحيم

Hari ini terdetik mahu kembali menghiasi dinding blog yang telah lama ditinggalkan. Alhamdulillah, terasa lebih damai saat boleh kembali menulis di sini. Jauh daripada hiruk-pikuk media sosial yang semakin ganas mengaburi kemanusiaan.

Pertama, jutaan terima kasih saya ucapkan kepada sahabat-sahabat pembaca karya sulung saya berjudul "Cikgu Bankrap" yang telah diterbitkan pada tahun 2018. Ya, sudah 3 tahun lalu ia diterbitkan. Alhamdulillah, segala puji hanya kembali kepada Allah semata buku tersebut masih mendapat permintaan sehingga hari ini terutama dalam kalangan guru-guru muda yang baru mulai berjinak-jinak dengan realiti dunia pendidikan.

Kedua, saya senaraikan beberapa blog yang saya temui melalui carian 'google' mengulas berkenaan buku cikgu bankrap. Antara yang saya temui seperti daripada:

1) Puan Aina Dayana.
Beliau merupakan seorang pendidik dan beliau juga salah seorang penulis buku "Kertas-kertas yang merubah fikir". (ULASAN OLEH PUAN AINA DAYANA)

2) Puan Aishah Hashimee.
Beliau merupakan pendidik dan penulis juga! Mendapat ulasan daripada penulis buku "Aku mahu anakku super Al-Quran" ini membuat saya merasa sangat kerdil.  Ikuti ulasan puan Aishah di (ULASAN PUAN AISHAH HASHIMEE)

3) Sha Mohamed.
Beliau merupakan pembaca tegar yang sangat saya kagumi semangat membacanya. Beliau juga seorang pembantu pustakawan. Hal unik yang saya temui adalah beliau membaca buku Cikgu Bankrap dalam versi e-book melalui aplikasi PNM e-reader. Bagi sesiapa yang teringin membaca buku ini namun tidak ada bajet untuk membeli, boleh baca versi e-book juga.

4) Saya kumpulkan komen dan ulasan sahabat pembaca yang menghubungi saya terus melalui media sosial di link ini. (ULASAN DI MEDIA SOSIAL).

Kenangan bersama MPH. Kedai buku yang turut terjejas akibat PKP 2020 dan terpaksa menutup beberapa kedai utama mereka. tetap bertahan industri buku!


Masih ada banyak ulasan yang belum sempat saya masukkan. Semoga yang ada ini memberikan sedikit gambaran mengenai apa yang ingin saya sampaikan melalui naskah kecil "CIKGU BANKRAP".

Semoga Allah memberkahi kalian!

No comments:

Post a Comment

semua yang saya tulis hanyalah sebuah perkongsian. Boleh diterima atau ditolak. Tetapi, tetap berlapang dada dalam semua urusan itu tanda hati kita murni.. :-)