09 February 2013

Takut.. Harap..

 بسم الله الرحمان الرحيم

Hari ini, saya cuba buka dua blog dari rakan blogger saya  http://hafizulfaiz.com/ dan http://lukhmantaib.hadithuna.com/.

Tiba-tiba rindukan blogwalking macam dahulu. Tetapi, hampa. Kedua-duanya tidak boleh dibuka. Entah mereka sedang perbaiki website atau apa. Saya kurang pasti.

Tiba-tiba, kerisauan menerjah. Jangan-jangan server rosak?

Saya membayangkan. Kalau ini juga terjadi kepada blogger.com, saya sungguh kecewa. Bagi orang lain,
mungkin tidak mengapa. Tetapi tidak saya.

Untuk saya, penulisan seolah nyawa. Penulisan juga seolah kehidupan. Saya membina diri, keyakinan, percaya dan harap melalui bidang ini. Dan semuanya bermula dari teratak usang ini.

Saya laluinya dengan tabah dan perjuangan. Hanya Allah saksi setiap gerakan jemari yang menghasilkan segenap entri.

Membukukan blog. Itu harapan saya. Optimis saya. Sebelum apa-apa terjadi. Doakan. Lebih banyak doa, lebih banyak barokah dan kemudahan.

Bismillah. Kuatnya dugaan di saat mahu menyambung tugas buat ummah.

1 comment:

semua yang saya tulis hanyalah sebuah perkongsian. Boleh diterima atau ditolak. Tetapi, tetap berlapang dada dalam semua urusan itu tanda hati kita murni.. :-)