23 September 2012

sekitar PilihanRaya Kampus (PRK)


بسم الله الرحمان الرحيم
--------------------

25 sept 2012 insyaALLAH menjadi pengalaman pertama saya membuang undi untuk PRK.

biasalah, sebelum PRK ni, semua sibuk berkempen.
sampai pelajar2 baru pun pening n tak faham.. what happen now?

semua orang merasakan calon mereka adalah yang terbaik. dan terbaik!

sekilas, saya lihat suasana UIAM ini, dah jadi macam suasana di pasar raya (PR) ketika menjelang aidilfitri. macam peniaga yang sedang mempromosikan barang jualan mereka. dan mestilah mereka merasakan barang mereka adalah yang terbaik! :-)

tiba-tiba, saya teringat pesanan abi.

kata abi: " nabi ajar kita, serahkan urusan kepada ALLAH dari sekecil-kecil perkara hingga sebesar-besar perkara.."

and I'm asking from ALLAH to help me to make a true decision ( sbenarnya saya dah pilih calon untuk diundi).

pada ALLAH, ada segala jawapan..

tiba-tiba, sewaktu program semalam. saya ditakdirkan untuk duduk di sebelah calon yang saya decide untuk pilih.

banyak yang kami bincangkan. banyak juga yang saya tahu dari dia. terasa ALLAH memberi jawapan atas apa yang saya minta.

dan sekarang, segalanya telah jelas dan terbentang.
dengan segala manifesto yang beliau utarakan.. peribadi beliau.. cara berfikir beliau..
saya yakin beliau seorang yang amanah. tetapi, belum tentu beliau QAWIY..

saya ingatkan diri.

memilih calon, bukan hanya AMANAH. tetapi, dia juga mestilah QAWIY (kuat, dan mampu menguruskan hal-hal ummah secara tersusun)

AL-QAWIYYUL AMIIN. integrasi antara dua perkara ini.. sangat penting!
inilah kayu ukur saya. kayu ukur kita sebagai mukmin.

---------------------------

anyway, undi adalah rahsia!
please my dear friends..
make the true decision :-)
wallahu musta'aan

#ukhti zahra'#

No comments:

Post a Comment

semua yang saya tulis hanyalah sebuah perkongsian. Boleh diterima atau ditolak. Tetapi, tetap berlapang dada dalam semua urusan itu tanda hati kita murni.. :-)