19 June 2010

deritamu...derita kami...(HI)


assalamualaikum warohmatullahi wa barokatuh, selawat dan salam buat junjungan besar nabi muhammad s.a.w.semoga AllAH menyediakan husnul khatimah buat para pejuangnya..

disini penulis hanya ingin membuka mata para pembaca dengan kejadian yang menimpa para relawan LL4GAZA. tiada kata yang dapat dilafazkan,tiada cetusan yang dapat di ungkapkan, tiada bicara yang mampu merungkai kata hati,tiada apa yang dapat menyangkal kebiadapan yahudi laknatullah ketika penulis menonton video di bawah....

tentera zionis israel yang diturunkan dari helikopter dengan berpakaian serba hitam,telah menceroboh ketenangan misi kemanusiaan ini.tidak cukup dengan itu,mereka telah menyerang pararelawan dengan senjata 'hidup'(senjata yang tidak mengeluarkan bunyi).namun tiada yang mati melainkan mereka SYAHID dan hidup di sisi ALLAH rabbuljalil...

tidak cukup dengan itu, tentera yang dilaknat ALLAH ini telah mengepung sang 'armada kebebasan' melalui laut dan udara. namun,tiada siapa yang mampu melawan kerana ketiadaan senjata untuk melawan.hanya lastik dan doa yang mampu menunjukkan kesungguhan mempertahankan diri.niat murni para sukarelawan yang membawa misi kemanusiaan semata-mata, telah dirobek dengan tindakan menyalahi undang-undang oleh yahudi.secara protokolnya,sesiapa sahaja yang berada di perairan antarabangsa tanpa tujuan peperangan adalah dibenarkan.namun secara normanya,mengapa tentera israel ini tanpa berperikemanusiaan telah menyerang Mavi Marmara??

barangkali mereka hanya mahu membuktikan benarnya firman ALLAH:
" ولن ترضى عنك اليهود ولن نصارى حتى تتبعوا ملتهم "
maksudnya: tidak akan redha yahudi dan nasrani kepadamu sehingga kamu
mengikut agama mereka.


melalui maklumat yang diterima, kegagalan misi pertama bantuan kemanusiaan ke Gaza ini,akan diteruskan pada bulan JULAI yang akan datang.misi seterusnya akan menggunakan laluan darat,laut,dan udara secara serentak.(YA ALLAH, PERMUDAHKANLAH...)lantaran apakan tindakan kita setelah melihat kegagalan yang lalu??inilah masanya buat kita bermuhasabah.(19 jun,hari ini,misi bantuan ke Gaza laluan darat_sumber,aman palestin.net)

adakah amalan mem-4ward mesej mengenai doa kita buat palestin akan diteruskan???...
adakah qunut nazilah selepas setiap solat fardhu kita istiqomah seperti dulu??...
adakah kita akan terus memboikot???..
ataupun sesetengah kita sudah tenggelam dengan DEMAM BOLA!!!!!!
sudah meninggalkan musim memikirkan tentang palestin???



ayuhlah semua pemuda pemudi permata ummah,teruskan perjuangan kalian menelusuri jihad intelek yang kian mencabar! kembalikan mutiara iman dalam ilmu yang kita kaji...islam bakal menyinarkan bumi ALLAH dan menyirnakan musuhnya..

SALAM DAN DOA KUKIRIMKAN BUAT PARA MUJAHID DI BUMI PALESTINA...
TAKBIR!!!!







No comments:

Post a Comment

semua yang saya tulis hanyalah sebuah perkongsian. Boleh diterima atau ditolak. Tetapi, tetap berlapang dada dalam semua urusan itu tanda hati kita murni.. :-)