04 February 2011

santai: dari blog brohamzah

بسم الله الرحمان الرحيم

alhamdulillah.
sempena nama dan wajah baru blog firaszahrafajar, saya mahu wujudkan label baru, blog istimewa. insyaALLAH entri label ini akan saya update sekurang-kurangnya 3 minggu sekali. insyaALLAH. mohon doanya ya!

yah, sekali-sekala menulis tentang orang lain.berkongsi mana2 kunci kebaikan yang ada. teringat kata-kata dari buku nota hati seorang lelaki. pesanan dari pak long penulis,Pahrol Mohd. Juoi:

" jangan menulis tentang diri sendiri. orang bijaksana, menulis tentang ilmu. orang cerdik, menulis tentang peristiwa. orang pandai, menulis tentang orang lain. hanya orang bodoh, menulis tentang diri sendiri."
                                         ~sebuah renungan~

ayuh, bina komuniti blog untuk ummah!


alhamdulillah, berblogger banyak bantu saya mengenal alam maya dengan lebih dekat.
mengenal insan-insan pilihan ALLAH .
mengenal ilmu-ilmu bermanfaat.
mengenal hakikat sebenar kehidupan mukmin.
mengenal teknik penulisan seorang dai'e.
dan yang paling utama mengenal ALLAH dengan segala keaiban seorang hamba.

Alhamdulillah.

kembara di alam blog membawa saya ke blog BROHAMZAH. kata2 pertama yang masuk ke jiwa saya adalah              
" Sesiapa yang menghendaki kejayaan dan kepuasan dalam kehidupannya, maka dia dapat menemukannya dalam iman dan hidayahNya.Sebab kedua unsur itulah rahsia dijaganya nikmat dan kebahagiaannya di dunia & akhirat"               


ditulis oleh BroHamzah sebagai tema blognya. bukan sekadar tema!..
subhanallah, penuh makna dengan hikmah.



kebetulan, penulis yang berasal dari negeri kelahiran saya ini juga merupakan salah seorang kolumnis langitilahiV2. beliau mengisi kolum himmah.. subhanallah, penulisannya mampu menyalurkan ruh kebangkitan. ya, bangkit dari semangat yang buta!

antara link yang memberi ibrah buat saya 
 boleh terus ke blog brohamzah di http://brohamzah.blogspot.com/
insyaALLAH buat kalian. buat saya. buat kita para du'at.

4 comments:

  1. Salam, syukran atas usaha dan sebaran ini.


    BroHamzah

    ReplyDelete
  2. setuju dgn saudari..
    brohamzah adlh salah seorg blogger yg mampu bicara terus ke hati.
    moga ramai lg manusia yg akan lahir spertinya.

    ReplyDelete
  3. 1] brohamzah

    waalaikumussalam.
    afwan, tak perlu berterima kasih atas sebuah kewajiban.

    firas az-zahra'

    ReplyDelete
  4. 2]~MQ~

    alhamdulillah, ke hati kerana dari hati.
    insyaALLAH akan ramai lagi andai semua manusia berusaaha menduplikasi RASULULLAH.

    firas az-zahra'

    ReplyDelete

semua yang saya tulis hanyalah sebuah perkongsian. Boleh diterima atau ditolak. Tetapi, tetap berlapang dada dalam semua urusan itu tanda hati kita murni.. :-)