09 February 2013

(",) hati-hati!

بسم الله الرحمان الرحيم

Mahu tidur awal. Bangun awal.

Saya mahu kuat. Luar dan dalam. Harus cari yang kuat juga. Yang paling kuat, Al-qawiy!

---------------------------

Perancangan yang tersusun. Saya bukan terlalu begitu. Saya dari dahulu sampai kini hanya begini. Dalam diri, ada perkara yang boleh diubah, dan ada yang tidak.

Yang ini, tidak dapat.

Bukan putus asa, tetapi menyuntik selesa. Syukur. 

---------------------------

Berdoa dan berdoa. Itu juga usaha. Hanya saja dari sudut yang berbeza. 
Biar manusia nampak macam sekadar menyerah. 
Allah lebih tahu nilai hati dan diri.

Dia yang mencipta, Dia juga yang tahu segala hati. Tidak perlu saya uar-uarkan di sini. Dia sudah tahu apa terbungkam di hati. Dia kan Al-aliim(yang maha tahu).

Tauhid itu, menyerahkan diri pada-Nya. Tauhid itu, permunian ibadah kepada-Nya. Ingat itu!
Kalau kamu tahu dia maha tahu, tetapi kamu masih lengah menemuinya, Kau sedang bermain api! HATI-HATI!

Sekian.

No comments:

Post a Comment

semua yang saya tulis hanyalah sebuah perkongsian. Boleh diterima atau ditolak. Tetapi, tetap berlapang dada dalam semua urusan itu tanda hati kita murni.. :-)